środa, 30 września 2015

Debiutanci, czyli świeża krew w kpopie - wrzesień 2015


Ostatnio przeczytałam gdzieś pewne zdanie "nie oceniaj kpopowego zespołu po ich debiutanckiej piosence". Zapadło mi ono w pamięć i w całości się z nim zgadzam. W końcu nie raz już okazywało się, że po niezbyt udanym debiucie, później grupa odnosiła spory sukces. Należy więc patrzeć na nie z przymrożeniem oka, choć to wcale nie znaczy, że nie należy ich oceniać. Dlatego też i my przypatrzymy się po raz kolejny debiutom, jakie tym razem miały miejsce we wrześniu.

4Some - A.D.A (A Dangerous Action)
Niestety teledysku, ani nawet występu pań z 4Some nigdzie nie znalazłam. Sama piosenka jest... cóż, każdy słyszy. Mnie słuchało jej się z trudem i nie jestem do niej zbyt pozytywnie nastawiona. 


UNICORN - Huk
Debiutanckie zespoły ostatnio zasypują nas słodkim konceptem. UNICORN też zdecydowały się na taki i to raczej było dobre posunięcie. Piosenka jest przyjemna, a w teledysku dziewczyny prezentują się pięknie. Może nie wyróżniają się zbytnio pośród innych grup, ale na początek myślę, że poszło im całkiem nieźle.


The Shorties - Wonder About You
The Shorties tworzą żeńskie trio, a po przesłuchaniu ich występu mogę stwierdzić, że dziewczyny mają całkiem ładne głosy. Ich piosenka nie przypadła mi do gustu, ale The Shorties na pewno mają spory potencjał.


MIWOO - Broken Doll
Ciekawe MV i bardzo ładna piosenka, dopełniona emocjonalnym głosem piosenkarki. Warto zaznaczyć, że piosenka ta została skomponowana i napisana właśnie przez MIWOO. Polecam przesłuchać, warto.


Day6 - Congratulations
Day6 było ogromnym zaskoczeniem dla mnie. Nie spodziewałam się czegoś tak dobrego. Poza tym, teledysk do "Congratulation" jest piękny, a łącząc go w całość z muzyką, łatwo się wzruszyć.


(niestety nic lepszego niż ten dance practice nie znalazłam)
NPI (New PLanet Icons) - Vampire
Szóstka chłopaków z NPI zadebiutowała z piosenką "Vampire". Podoba mi się ich choreografia. Przynajmniej przez to, że nie znalazłam MV, obejrzałam ją ^^ Piosenka też nie jest zła i debiut oceniam na całkiem udany. Liczę na to, że chłopaki powrócą wkrótce!


UP10TION - So, Dangerous
Tutaj, jak nazwa wskazuje, w zespole mamy aż 10 chłopaków. Muszę ich pochwalić, bo z MV się postarali. Niby nie ma tam nic wyjątkowego, ale podoba mi się sposób, w jaki jest zmontowane. Przynajmniej człowiekowi nie nudzi się po 10 sekundach :P Piosenka jest dobra, ale z jakiegoś powodu nie przypadła mi do gustu. Jednak mimo tego, doceniam ich debiut.


ACE (에이스) - Fallen
Seksowny koncept, tym razem w niezbyt udanym wykonaniu. Nie wiem jakie było założenie tego, kto kręcił teledysk, ale efekt jest koszmarny. Ujęcia są okropne i bardzo niekorzystne dla dziewczyn. One same wyglądają, jakby nie czuły się dobrze w tym koncepcie i nie pasuje im on. Szkoda, bo piosenka do najgorszych nie należy.


Zest-Z - Give Me A Chance
We wrześniu zadebiutowała także podgrupa zespołu Zest. Nie jestem fanką, a niezbyt polubiłam ich piosenkę, więc przejdę dalej.


iKON - My Type
Co prawda to dopiero warm-up singiel i nie byłam pewna, czy umieszczać iKON w debiutach, ale ostatecznie postanowiłam wrzucić ich dla świętego spokoju. Dla wielu fanów, którzy znali ich jeszcze z programów, w jakich chłopaki występowali wcześniej (nie zaliczam się do nich), sporym zaskoczeniem było, że wydali tak spokojną i łagodną piosenkę. Większość spodziewała się na pewno czegoś niegrzecznego, jednak uważam, że "My Type" jest naprawdę dobre. Relaksujące i pogodne, w przyjemny sposób przedstawia nam wszystkich członków zespołu, a my możemy zapoznać się z ich głosami.


DIA - Somehow
DIA - zapowiadana przez wytwórnię jako "siostrzana grupa T-ary". Muszę przyznać, że ten debiut trochę mnie zawiódł. Po tych wszystkich zapowiedziach liczyłam na coś, co wywoła u mnie reakcję, typu "wow!", jednak nic takiego nie nadeszło. Myślę, że to dlatego, że oczekiwałam zbyt wiele.  Patrząc na to obiektywnie stwierdzam, że do MV nie mogę się przyczepić. Piosenka natomiast jest wesoła i przyjemnie się jej słucha. Ciągle jednak brakuje mi w niej tego "czegoś"...


VIVIDIVA - Service
VIVIDIVA "zaserwowały" nam megauroczy teledysk, w którym dziewczyny ubrane w stroje pokojówek, tańczą, śpiewają i starają się pomóc omdlałemu z wrażenia mężczyźnie. Mnie co prawda ich piosenka nie porwała, ale "Service" długo nie chciało opuścić mojej głowy.


Park Kyung (z Block B) - Ordinary Love (feat. Park Boram)
Cieszy to, że Park Kyung wreszcie zadebiutował jako solista. Jestem jednak zawiedziona jego piosenką, która okazała się tak zwyczajna, jak jej tytuł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz